shopping-bag 0
Subtotal :  0,00
View Cart Check Out

PERSMEDEDELING: ZVC VILVOORDE EN WEMMEL FUTSAL CLUB SLAAN HANDEN IN ELKAAR

PERSMEDEDELING: Futsal aan de noordelijke rand van Brabant: vzw ZVC Vilvoorde en Wemmel Futsal Club slaan de handen in elkaar

vzw ZVC Vilvoorde en Wemmel Futsal Club slaan de handen in elkaar  om tegen 2023-2024  een grote futsalclub op te richten in de noordrand

Vzw ZVC Vilvoorde, club erkend voor zijn jeugdschool (7 jeugdteams ingeschreven in de VZVB)

en

Wemmel Futsal Club, recente winnaar van de Beker van België BZVB-ABFS met haar eerste ploeg

hebben besloten om vanaf het seizoen 2022/2023 een sportieve samenwerking tussen hen tot stand te brengen met  als doel hun jonge leden (16 jaar en ouder) in staat te stellen  samen te werken  en vooruitgang te boeken met de ambitie om ooit de eerste ploeg van deze toekomstige grote club  te bereiken met de ambitie om op middellange termijn de Belgische futsalelite te bereiken.

Vanaf september 2022 worden twee provinciale teams ingeschreven in de VZVB (Nederlandstalige competitie) en samengesteld uit jonge talenten van beide clubs. Dit overgangsseizoen zal de twee entiteiten in staat stellen om bepaalde activiteiten, hun middelen en hun doelstellingen op elkaar af te stemmen om samen een grote futsalclub te creëren voor de  noordelijke rand van Brabant.

Vanaf het seizoen 2023-2024 zal deze toekomstige grote club, naast een sterke lokale verankering, kwaliteitscoaching bieden aan jonge spelers, gekoppeld aan een voetbalgerichte, sociale en recreatieve aanpak die uiteindelijk ten goede zal komen aan haar eerste ploeg, actief op nationaal niveau van het Belgische Futsal. Het doel is dus voornamelijk om het beste uit onze jongeren naar de top van het nationale futsal te brengen! Daarnaast zullen veteranen- en vrouwenteams worden toegevoegd om de gemeenschappelijke wil van vzw ZVC Vilvoorde en Wemmel Futsal Club verder  door te drukken en zo een grote diverstiteit aan mogelijkheden te bieden aan alle inwoners van de noordelijke rand in Brabant en omgeving.

Heeft u vragen? Meer info? Perscontact? Sponsoring?

Marc André – Voorzitter vzw ZVC Vilvoorde – 0468/20.86.28

Carmelo Debilio – Voorzitter Wemmel Futsal Club – 0473/31.37.17